"İnsanlar hayatın olağan akışında sevdiklerinin can sıkan sözlerini, davranışlarını dahi onları kaybedince özlemeye başlar. En kıymetlilerle geçirilen zamanın kıymeti onlarsız yaşamaya başlayınca anlaşılır. Hele o insanlar gibi seven, koruyan kollayan başka kimsenin hayatında olmayacağını bilmek, hepsinden acıdır. Hayatın doğal akışıdır; doğmak, büyümek ve ölmek. Bir insanın gerçek anlamda büyümesi ise anne babasını kaybettikten sonra tamamlanır. İnsanların büyüme hevesi bu gerçekle yüzleştikten sonra kırılır."
"Eğer insan zihnini anlamak ve hastalıklarını iyileştirmek için önce istatistik okumanız gerektiğini söyleseydiniz Konfüçyüs, Buddha, İsa ve Muhammed hayrete düşerlerdi"