İnsanoğlunun hayatımızın o korkunç yazgısını ve ağır yükünü sonsuza kadar omuzlarında taşımak zorunda olduğunu , bunu sırtımızdan atmaya kalktığımızda da bize daha da yabancı, daha da korkunç bir baskıyla geri döndüğünü öğrenmiş oldum.
Külahımı önüme koyup düşünebildiğim bir yaşa gelip de çevreme şöyle bir bakınmaya, bu dünyada nereden nereye geldiğimi enine boyuna tartışmaya başladığımda ise, çoktan iki yönlü bir hayatın pençesine düşmüş bulunuyorum.