Semanur

Semanur

, bir kitap okudu
Puan vermedi·88 syf.·
Beğendi
·
2024 9. kitabı
Stefan Zweig
7/10 · 32,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben Kimim
“Aman Tanrım! Bugün her şey ne kadar da tuhaf! Halbuki dün her şey normaldi. Acaba geceleyin bir değişikliğe mi uğradım? Bir düşüneyim: Bu sabah kalktığımda ben aynı Alice miydim? Yanlış anımsamıyorsam kendimi biraz farklı hissediyordum. Fakat eğer aynı değilsem, o zaman sıradaki soru ‘Öyleyse ben kimim?’ olmalı. Ah, bu çok büyük bir bilmece!”
Sayfa 12 - Türkiye iş bankası kültür yayınları·Kitabı okuyor
Alıntı
Biberler neden acı ?
…Peki acı biberler neden acıdır ? Yoksa onlarda bazı insanlar gibi çoğalmak mı istememektedirler. Aslında durum biraz farklı olabilir. Acı biberler ile ilgili sabredip biraz gözlem yaparsanız, memelilerin acı olduğu için bu biberleri tüketmekten kaçındığını görürsünüz. Bu da zaten beklediğimiz bir şeydir. Ama ilginç olan, kuşların acı biberleri tüketmede herhangi bir sorun yaşamaması. Acıyı algılayan reseptörleri olmadığı için oldukça acı biberleri çatır çatır yiyebilirler. Aslında burada daha ilginç bir bilgi karşımıza çıkmaktadır. Eğer bu tohumlar memelilerin sindirim sistemine girerse, buradan zarar görerek çıkarlar. Oysa kuşların sindirim sisteminden sağlam bir şekilde çıkabilen tohumlar bu sayede yayılma şanslarını sürdürebilmektedir. Yani acı biberler kendilerini acı hale getirerek bir şekilde memelilerden korunmaya çalışmaktadırlar. Doğadaki tüm memelilerde bu işe yarasa da söz konusu insan ve ilginç zevkleri olduğunda biberin kendini savunma girişimleri de başarısızlık ile sonuçlanmıştır. Zira garibim biber ne bilsin insan denen memelinin acıdan da zevk alabileceğin. Bu da acı biberin acı sonundan başka bir şey değildir ne yazık ki. …..
Sayfa 101 - Elma yayınevi·Kitabı okuyor
Bilim