Hayatımızdaki planları,düzenlemeleri ancak disipline edilmiş bir irade sayesinde gerçekleştirebiliriz.peki irademizi nasıl terbiye ederiz?Çok basit aslında, irade terbiyesi nefis terbiyesinden geçiyor. Nefsine hakim olan iradesini terbiye etmiş olur.Bizi hedefimizden uzaklaştıran düşüncelerden uzak durmaya çalışıcağız aksi takdirde iradesi zayıf ve hantal bir insana dönüşürüz.
NOT:Eğer bununla alakalı bir kitap okumak isterseniz bu kitap Jules payot'un 'İrade Terbiyesi' adlı kitabı olmalı şiddetle tavsiye ederim.
Tarihin değişik noktalarında hapsolmuş biz,bütün bu yaşananları belki;bir gün,bir hafta,bir yıl hatta yıllar sonra unutacağız.Oysaki bütün bu yaşananların birer gerekçesi var.Evrenimizde günde milyonlarca olay meydana geliyor,bu olayların büyük bir çoğunluğu insan kaynaklı. Farkında mıyız bilmiyorum ama bu zararlı hareketlilik evrenimize,bizden sonra gelecek nesillere daha da kötüsü şuan nefes almakta olan bizlere zarar vermektedir.Geçmişten günümüze bakıldığında insanların (genel olarak)ben merkezci(bencil) olduğu kanaatine varılır.Zira dünyada yaşanan tüm bu felaketler;açlık,susuzluk ,fakirlik vs. bunu destekler niteliktedir.Tek gayemiz yaşamak değil aynı zamanda yaşatmakta olmalı aksi takdirde dünü ve yarınının pek önemli olmadığı tüketici bir topluma dönüşürüz.
~SENANUR ELÇİ
İnsanlar arasındaki iletişimsizlik, entel birey olmak adına sergilenen kompleks davranışlar,bireylerin sürekli kendini beğendirme ve yaranma çabası... Yeni 'uygar medeniyetin'bize herhangi bir itibar biçmeksizin söküp aldığı değerler yerine, ne idüğü belirsiz hakir davranışları manipüle etmiş olmasının küçük bir sonucudur.Günümüzde insanları manipüle etmek(psikolojik dayatma) teknoloji sayesinde çok daha kolay.Yapmamız gereken en iyi şey gözümüzü açmaktır, aklımızı başkalarının cebine koydurmayalım zira aklında bir saygınlığı vardır eğer ona hakettiği değeri layıkıyla vermezsek özür dilerim ama hayvandan farkımız kalmıyacaktır.
~SENANUR ELÇİ
Oblomov'un boşvermişliğini çok seviyorum. Eylemsizlikten öte bilinçli bir duruşu var. Toplumun açgözlülükleri, dedikoduları ve sahteliklerini görmemek için bazen en iyi yol koltuğundan hiç ayrılmamak...
instagram.com/p/CwafozaNUmH