ZEYNEP KUCUROĞLU

10/10
·517 syf.··
2026 6. kitabı
MARTIN EDEN, ahhhhh MARTI EDEN... Hayatını değiştiren o yemek daveti. Aşkı bulduğunu zannettiğin o duygular, aslında yazarlık yolunu sana açan yollara vesileydi. Ve sen, nasıl azmettin, nasıl mücadele ettin. Aç susuz, beş parasız kaldın ama kendine hep inandın. Ve başardın. Oysaki bu başarı, seni o hazin sona sürükledi. Burada insan "başarı"nın anlamını sorguluyor. Başarı, neye, kime göre şekilleniyor. Çok sevdiğim bir yazarın söyleşisinde tanık olmuştum bu sözlere; "Başarı, bir insanın kitaplarının çok satması mi, çok parası olması mı, büyük bir güce, üne sahip olduğunu sanması mı... Hayır. Bence bu devirde en büyük başarı, insanı başını yastığa huzurla koyması, vicdanını sızlatabilecek işlere bulaşmaması, başını yastığa koyarken vicdanına hesap verebilmesi, rahat bir vicdanla uyuyabilmesi...". MARTIN EDEN karakterinde ise, vicdan sahibi bir insan vardı. Hele ki vefası ahhh o vefası... Kitap, "amaç"ın insan hayatındaki önemi de vurguluyor. İnsanın "amacının" olmasının, "parasının" olmasından daha önemli olduğunu gözler önüne seriyor. Kitabı okurken MARTIN EDEN ile birlikte yaşıyorsunuz adeta. Onunla çalışıyor, uykusuz kalıyor, açlık çekiyor, hayal kırıklığına uğruyorsunuz sanki. Kitap beni çok ama çok etkiledi. Bana "İyi ki okudum" dedirtti. Gönülden tavsiye ile... Şimdiden keyifli okumalar sizlere...
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,2bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

ZEYNEP KUCUROĞLU

, bir kitap okudu
10/10
·517 syf.··
2026 6. kitabı
Jack London
8.9/10 · 135,2bin okunma
Puan vermedi·444 syf.··
2026 5. kitabı
Yazarın bir çırpıda okunacak bir kitabı daha. Yürek burkan iki hayat hikayesi, akıcı ve sade bir dille anlatılmış. Ana hikaye, Willard Akıl Hastanesi'nde geçiyor. "Willard Valiz Projesi" kapsamında hastanedeki eski valizlerin arasında bulunan mektupların doğan bir hikaye. Yürek burkan bu hikayeyi okurken Willard Akıl Hastanesinde o dönemde insanların yaşadığı trajik olaylara da şahit oluyorsunuz. İnsanlık dışı tedavi yöntemlerine aslında hasta olmadıkları halde sırf kocalarına, babalarına karşı çıkmaları nedeni ile hastaneye yatırılan kadınlara ve en kötüsü de hiçbirinin taburcu olmamasına okurken inanmıyorsunuz. Bunların gerçek olmasını kabullenemiyorsunuz. 1800 yılların başında Amerika'da faaliyete giren hastane, 1995 yılında kapatılıyor. Hatta bu hastane, şu an dünyanın en ürkütücü mekanları arasında kabul ediliyor. Hikayesine kapılıp gittiğiniz, okurken hastane, hastalar, o dönemde yaşanan olaylarla ilgili bilgi edindiğiniz ve en sonunda biraz hüzün biraz da sevinçle kapağını kapattığınız güzel bir kitap. Özellikle kadınların okumasını istediğim bir kitap. Kadına toplum tarafından dayattırılan zorluklara ve aynı zamanda kadının gücüne de vurgu yapan özel ve güzel bir hikaye. Toplumsal bir yara ile ilgili, iki annenin göstermiş olduğu farklı tepkiler ve bu tepkilerin sonucunda kızların karakteri üzerinden yapılan değerlendirme de, beni etkiledi. Ben gönülden tavsiye ederim. Fırsat bulur bulmaz şu gibi akan bu hikayeyi, okuyun derim. Herkese şimdiden keyifli okumalar dilerim.
Ardımda KalanlarEllen Marie Wiseman · Arkadya Yayınları · 20152,147 okunma
8/10
·392 syf.··
2026 4. kitabı
Çöp kutusuna cansız bedeni bırakılan Leyla'nın kalbi dursa da beyni hala çalışıyordu. Tam 10 dakika 38 saniye boyunca... Bu kısacık zaman diliminde tüm hayatı gözünün önünden geçti, Leyla'nın. Bu süre, hayata veda etmek için tanınan bir süreydi sanki. Van'dan İstanbul'a uzanan ve topraklarımızın acı gerçeklerinin kurbanı olan bir genç kızın hüzünle sona eren hayat hikayesi. Gerçek bir hayat hikayesinden esinlenilerek yazılmış, kitap. Okurken zevk aldım. Hikayesi çok ilgimi çekti. Okurken sıkıldığım bazı zamanlarda da oldu ama genel olarak hikaye beni ayakta tutmayı başardı. Özellikle sonundaki mezarlık bölümleri, çok ama çok eğlenceliydi. Yazar o kadar güzel betimlemeler yapmış ki, film izler gibiydim sanki. Okuyucuyu, bu acı dolu hayat hikayesinin içinde hem güldürmeyi hem de tarihe dair olaylara yer vererek bilgilendirmeyi başarıyor, yazar. Kitabı gerçekten çok sevdim. Bitince iyi ki okudum dedim. Sizlere de gönülden tavsiye ederim. Şimdiden keyifli okumalar dilerim.
On Dakika Otuz Sekiz SaniyeElif Şafak · Doğan Kitap · 20197,1bin okunma