Roman diye aldığım okudukça psikolojimin bozulduğu bir kitap diyebiliriz. Ahlâkî değerimizle uyuşmayan , karmaşık ilişkilerin sancılarını dile getiren, politik ve siyasi kimliklerin çarpık aşk üçgeninde yaşadıkları şeyler konu ediniyor. Yetişme kültürümüzü sarsan ve içeriği bakımından yaşanmış gerçek hikayeleri bulmak mümkün. İnsan tabiatın cinsellik kavramı sınır taşımaz bir noktaya getiren ve ayrıca haz için her savaşı mübah kılan bu dünyanın esiri olan insanların varolduğu görmek benim dünyama ve inançlarıma oldukça aykırı olsa bile kendi içsel dünyalarını cesur bir direnişle yaşayan ve hikayeleri anlatan kişiliklerin rollerini görmek mümkün. Kitabı çok beğendiğimi dile getiremem elbette . Önemli şahsiyetli insanların kendi kurdukları rolleri yaşarken ahlâkî değerlerin çöküşünü çok rahat bir şekilde izlemeleri dışında , yeni çöküşülerin enkazında farklı tabuların doğması , çarpık ilişkileri normal bir mercekte sunmaları kabul edilemez. İnsan psikolojisi hazlara aç , ehlileştirmeye çalışsakta , zihinsel etkinliklerimizi kendi otoriter çizgilerimizi bilmek ve asla sınırlarımızı aşmamak gerekiyor. Günlük popüler hayatımızın sağlıklı geçmesi adına sınırlarımızı korumamız en sağlıklısı...