ve dövüşebilirim,
doğru bulduğum, haklı bulduğum, güzel bulduğum her şey için,
herkes için.
Yaşım başım buna engel değil,
ama gel gör ki çoktan unuttum şaşıp kalmayı.
Şaşkınlık, alabildiğine yuvarlak açık ve alabildiğine genç gözleriyle bırakıp gitti beni.
Yazık.
Nazım Hikmet Ran
İşte bizde bu yok. Bizde öyle özgür, aklını kullanan, girişken insan yok! Bizde herkes köle, herkes boyun eğmek, toplumun içinde erimek, korkmak için yetiştiriliyor. Eğitim dedikleri şey hocanın dayağı, anneyle teyzenin saçma tehditleri.
Bu gözler, duydukları büyük ve inanılmaz sevinçle yaşlı idi. Birbirlerine söyleyecek söz bulamıyorlardı. Zaten sözlerde, bu çeşit duyguları anlatabilecek kelimeler yoktu ki.