Yazar herkesin eşit olduğu bir toplumu ele almak istemiştir. Körlükle birlikte insanların statülerinin pek bir önemi kalmamıştır. Normalde yapamayacakları birtakım işlevleri gözlerin görme yetisini kaybetmesiyle açığa çıkarmışlardır. Her gün yaptığımız görme işlemi sadece etrafa bakmak değil, etrafımızda olup bitenleri görmek, bir nevi toplumda olan olayları görmek, ahlaki ve vicdanı olayları anlamaktır.