"Pis adam," dedi. "Aşağılık adam. Sevda demezler bunun adına, alçaklık derler. Bin yıl da sürünsen, şurda yurtsuzluktan bütün oba gözümüzün önünde kırılsa ölse, Cereni gene alamaz- sın, alçak. Sen gerçek sevdalı olsaydın, sıkışmış obanın sıkışmışlığının üstüne varmayaydın, belki de Ceren senin olurdu, alçak."
Sonra Oktay Beye acıdı. Belki de çok sevdalıydı. Sevda sevda derler, behey yarenler, bilmeyene bir acayip hal olur. Kız mı yok dünyada? Cerenden güzeli de belki bulunur. O zaman neden sürünsün böyle? Cereni getirdi gözünün önüne. Yok yok, dedi, Cerenden daha güzel bir kız olamaz bu dünyada, Oktay Beyin hakkı var. Bu kızın ardında ne kadar sürünse o kadar hakkı var. Durgun su gibi güzelsin Ceren