Soğuk bir trenden inmiştiniz, yalnızdınız
Bilmem kaçıncı defadır , yine yanılmıştınız
Hiç uyumamıştınız , gözleriniz yanıyordu
Yolculuk sanki bitmemişti , birdenbire
Kendinizi vagonda unuttuğunuzu sandınız.
Seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil. Nazım Hikmet Ran
kimi sevsem sensin hayret
sevgin hepsini nasıl değiştiriyor
gözleri maviyken yaprak yeşili
senin sesinle konuşuyor elbet
yarım bakışları o kadar tehlikeli
senin sigaranı senin gibi içiyor
kimi sevsem sensin hayret
senden nedense vazgeçilemiyor