Svetlana Aleksiyeviç, bir gazeteci. Dünyada Nobel Edebiyat Ödülü'nün verildiği ilk gazeteci ve hakkında "yeni bir tür yarattığı" yorumları yapılmış. Kitap, II. Dünya Savaşı'na katılan Sovyet kadınlarının tanıklıklarını içeriyor. Psikolojik durumunuz uygun değilse, yüreğiniz kaldırmıyorsa bu kitabı başka zaman okuyun (fakat okuyun). Savaşın ne kadar korkunç bir gerçeklik olduğunu idrak etmek için okumak gerek. Kadınların bakış açılarıyla yaşananlar anlatılırken sarsılmamak mümkün değil. Neden "kadın yok savaşın yüzünde"? Çünkü savaşa dair hiçbir şey kadınla ilgili değil. Savaşa katılan kadınların tamamı o sırada kadın olmaya dair her şeyi unuttuklarını hatta regl bile olmayıp kaskatı kesildiklerini anlatıyorlar. Anlattıkları kahramanlık hikayeleri değil ve kahramanlık hikayelerinden de hiç hoşlanmıyorlar. Kitaba ilişkin daha fazla ayrıntı vermeyeceğim çünkü verilebilecek gibi değil, merak edenler zaten edinip okuyacaktır.