Ahmet Kasap

Ahmet Kasap
@Sihgg
Öğretmen
10/10
·479 syf.··
Beğendi
·
2019 1. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2019 12:48
Sirf bu hesabı şu kitap için açmıştım. Kitabı 4 defa okudum. Dizisini(1983) 5 defa izledim. Kitabı daha çok arkadaşım okusun diye bir kaç defa verdim. Her seferinde bu kadar sevdiğin, önerdiğin bir kitabın neden hiç altını çizmemişsin diye eleştiri aldım. Eleştiri aldıklarıma verdiğim tek cevap vardı : Altını çizmeye kalksam tüm kitabı baştan sona çizmek zorunda kalacaktım. Baştan sona gereksiz tek bir kelimenin bulunmadığı, her kelimenin ayrı bir anlamı olan bir kitap. Diyaloglar o kadar güçlü ki, konuşmanın içindesiniz sanki. Keşke şunu da deseydi diyebileceğiniz bir şey kalmıyor.Bir milletin kaderi, Çolak Salihin vicdan muhasebesi , İstanbullu Hocanın sancılı bir Doğum ile Küçük ağaya dönmesi, En kötü karakterlerden olan Çakırsaraylı eşkiyasının bile yaptıkları şeylerde geçerli sebeplerinin olduğu , İyinin kötünün olmadığı aslolanın çıkarların kimini iyi yaparken kimini kötü çıkardığı böyle muhteşem psikolojik ayrımlara giren, bu kadar derinlemesine tahliller yapan bir kitap. Türk halkının kurtuluş savaşı içerisinde yalnız düşmana karşı savaşmadığını, aynı zamanda kendi içinde de psikolojik ve dramatik bir savaş da verdiğini gösteren eser.Yinede bu eser için ne yazsam yavan kalacak, değerini ortaya çıkaramayacak diye korkarkarak yazıyorum. Ama yinede içim yanıyor... Bu kitabın; hala istenilen değeri görememesi, güncel karşısında moda dediğimiz potada eriyip gitmesi.... Bu kitabın hakkı 10 üzerinden 8.3 degil arkadaşlar. Bu kitabın hakkı puanlarla ölçülemez .... Tarık Buğra, yabancı edebiyata karşı göğsümüzü kabartan, Türk edebiyatına umutlu bakmamı sağlayan Bir yazar. İyiki bu toprakların ekmeğini, tuzunu, aşını yemişsin.
Küçük AğaTarık Buğra · İletişim Yayınları · 201511,9bin okunma
Reklam

Ahmet Kasap

, bir kitap okudu
10/10
·479 syf.··
Beğendi
·
8 günde okudu
·
2019 1. kitabı
Tarık Buğra
8.4/10 · 11,9bin okunma

Ahmet Kasap

, bir kitabı okumaya başladı
William Golding
7.7/10 · 97,4bin okunma
10/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2018 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2018 16:59
"Şimdi bu tuhaf bir şeydir, ama yaşanması iyi olan şeylerle geçirilen güzel şeyler çabucak anlatılır ve dinlenmesi pek keyifli değildir; öte yandan rahatsız, yürek oynatan, hattâ dehşet verici şeylerden iyi bir hikaye çıkabilir, her halükarda anlatılmaları uzun sürer." der Tolkien buda böyle bir hikaye ; Yüzüklerin Efendisine kadar dayanan... Yüzüklerin Efendisinden daha çok begendigimi söyleyebilirim. Su gibi akıcı, filmden daha farklı ve hoş bir hikaye. Büyülü bir dünyanın kapısını ardına kadar açıyor, tıpkı çocuklugumuzda hayal ettiğimiz dünyalar gibi...Film sayesinde hayal gücümü, çokta zorlama zahmetine girmemek ayrıca daha keyifli bir okuma yapmamı sağladı. Monoton yaşamlarımızda sıyrılıp hayal gücü ile güzel bir macera yaşamak isteyen kaçırmamalı. İyi okumalar.
Edebiyat
HobbitJ. R. R. Tolkien · İthaki Yayınları · 202317,2bin okunma

Ahmet Kasap

, bir kitap okudu
10/10
·336 syf.··
Beğendi
·
4 günde okudu
·
2018 3. kitabı
J. R. R. Tolkien
8.9/10 · 17,2bin okunma