SILANUR ORUNÇ

SILANUR ORUNÇ
@Silanurorunc
ırz düşmanı Yusuf pardon kuyucaklı Yusuf :)
Puan vermedi·224 syf.··
2026 3. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2026 22:47
Yusuf ve tramvatik yaşamımı ?? Kitabı okurken o kadar rahatsız oldum ki. Aynı anne babadan olmasa da Yusuf’un nerdeyse eline doğan bir bebek var. KARDEŞİ gibi büyüttüğü tabii sonra büyütüp aşık olup evlendiği… Lafa gelince Muazzez hakkında o daha çocuk 15 yaşında aklı kesmez diyip kız seni seviyorum Yusuf ağabey diyince okeylemesi?? Kaymakamın evinde her kaynağa erişimin olup bir kazmaya sap olmaması bide üstüne üstlük kuru kupkuru bir gururunun olması nefret ettim ya Yusuf’tan. İnsanların bu kadar güzelleme yapması da ayrı bir çabası bence. Kitap içinde de olsa böyle şeylerin meşrulaştırması çok yanlış bide bu kadar övülmesi. Uzun bir süre Yusuf’tan nefret edeceğim. Yapılan işi beğenmeyen ama elinden de bir halt gelmeyen Yusuf’u…
Duygu ve Düşünce
Kuyucaklı YusufSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025210,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İlk 15 sayfanın incelemesiii ://
Kitabı,Kızılay metro altından kitap fuarından almıştım. Gençlik romanı tarzında olur biraz okurum kafam dağılır diye düşündüm açıkçası. Ama önsözü okurken kitap beni dışarı da bıraktı zaten. Emek verilmiş bir kitap , ona bir şey diyemem ama çok uzak kaldı bana. Bide kafam dağılsın her şeyi sorgulamayayım okuyayım geçeyim kitabı 320 sayfa:)) çok fazla bence. Ya da kitap bana duygu olarak uzak kaldığı için öyle hissettim. Neyse,,, önsöz diyordum ; Önsözü okuduktan sonra bu kitap bana bir şey vermez ya beni de eğlendiremez algısına kapıldım ondan okumadım belki de kitabı. Yazar mutluluk kavramını kariyer, başarı üzerinden sorguluyor. Ama bu sorgulama hali hazırda benim gibi kariyerinden işinden başarısından keyif alan mutlu olan insanlar için iç hesaplaşmadan çok gereksiz bir sorgulama olarak kalıyor bence. Yazar sanırım bir uyanış bekliyor (!) Ama şahsen benim o uykuya çok ihtiyacım var… Sonuç olarak; bu kitap, daha çok “yazar gibi düşünen”, yani içe dönük sorgulamalarla yaşamını tanımlayan, kişisel değişim arayışında olan kişiler için kaleme alınmış. Ben ise, dışa dönük yaşayan, üretimden, çalışmaktan, başarıdan beslenen biri olarak bu söylemle uyuşmadım. Okuyanlara keyifli okumalar diliyorum. <3
Duygu ve Düşünce
Garson ve MutluFulsen Türker · Okuyan Us Yayınları · 2014134 okunma
MUHAFIZIN KANUNU
3/10
·272 syf.··
2025 8. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 07 Haziran 2025 00:08
Büyük bir hevesle okumaya başladım, konusu oldukça ilgi çekici görünüyordu : ASELSAN mühendislerinin şüpheli ölümleri, MİT’in devreye girmesi, siyasi entrikalar ve gizli operasyonlar… Tam da yakın tarihe farklı bir gözle bakmak isteyenlerin ilgisini çekebilecek bir kitap gibi görünüyordu. Ama ne yazık ki kitabı bitirdiğimde içimde ciddi bir hayal kırıklığı kaldı. Öncelikle yazar, tarihi ve siyasi olayları roman kurgusu içinde anlatmaya çalışırken ne yazık ki hikâyeyi akıcı bir şekilde ilerletmeyi başaramamış. Olaylar havada kalıyor, karakterler derinlemesine işlenmiyor ve okuru içine çeken bir atmosfer yaratılamıyor. Bazı sahneler sırf gerilim yaratmak için uzatılmış gibi duruyor; ama bu gerilimin altı dolu değil. Olaylar arası bağlantılar zayıf olduğu için kurgu bütünlüğü sağlanamamış. Bir de anlatım dili çok dağınık geldi bana. Bir yandan polisiye tadında ilerleyen sahneler var, bir yandan akademik tarih dersi gibi anlatılan bölümler… Bu iki dil arasında bir denge kurulamamış. Kitap boyunca defalarca “Hadi artık toparla şu hikâyeyi” diye içimden geçirdim. Kısacası, Muhafız bana göre bolca iddia ve büyük beklenti yaratan ama bu beklentilerin altını dolduramayan bir roman olmuş. Konusu güzel; ama anlatımı, kurgusu ve karakterleri ile beni içine çekmeyi başaramadı. “Yakın tarihe farklı bakış” diye başladım, bol bol kafa karışıklığı ve kopuk kopuk olaylar zinciriyle bitirdim. Okumak isteyenlere tavsiyem: beklentinizi çok yüksek tutmayın. Güzel fikirler var, ama işlenişi bana göre zayıf kalmış. Muhafız
Duygu ve Düşünce
MuhafızSelman Kayabaşı · Yakın Plan Yayınları · 20161,474 okunma
AİLEDE TACİZ VE ENSEST
10/10
·372 syf.··
2025 3. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 23 Mayıs 2025 16:58
Bu kitabı elime aldığımda hemen bitiririm sandım ama öyle olmadı. Soluksuz okuyamadım; bazı yerlerde durup nefes almak zorunda kaldım. Öyle yerler var ki, mesela bir mağdur diyor ki: “Keşke tecavüze babam tarafından değil, başkası tarafından uğrasaydım.” İşte orada hayat resmen duruyor. Babasına, abisine, dayısına güvenmesi gereken bir çocuk, en büyük kötülüğü onlardan görüyor. Ben bunları okurken bu kadar etkileniyorsam, bu kadar üzülüp içim parçalanıyorsa, bunu yaşayan çocuklar, bebekler, küçücük yavrular ne yaptı? Onlar nasıl hissetti? Biz çocuklarımıza hep yabancılardan korunmayı öğretiriz. “Yabancılarla konuşma, şeker alma, arabalarına binme…” Peki ya asıl tehlike evin içindeyse? O çocuğu babasından, abisinden, dayısından nasıl koruyacağız? O çocuk annesinden bile darbe yiyorsa, güven duygusu yerle bir oluyorsa. Aile dediğimiz o kutsal yapının içinde, insanın en güvende olması gereken yerde yaşanan ensest ilişkilerden tacizden tecavüzden nasıl koruyacağız. Kitapta anlatılan her olay aslında tek bir mağdurun değil, toplumun kanayan yarası gibi. Her bir çocuk, bir şekilde en yakını tarafından ihanete uğruyor ve susmaya zorlanıyor. Bu da bana aileyi, anneleri, babaları, kardeşleri daha farklı bir gözle düşündürdü. Aile içinde güvenmek istediğin insanlardan korkmak zorunda kalmak ne demek, bunu çok net hissettirdi. Bir yandan da kitabı okurken “Bu çocuklar, bu mağdurlar, nasıl iyileşecek?” diye düşündüm. Bazı yerlerde insanın gözleri doluyor, bazı yerlerde öfkesinden yumruğunu sıkası geliyor. Kitabı bitirdiğimde elimde büyük “Ne yapabiliriz?” sorusu kaldı. Bu çocuklar bir kez değil, defalarca ölüyor. Evet, adalet var, cezalar var, ama o çocukların yüreğindeki yara hiçbir mahkemede onarılamıyor. Bize düşen sadece susmamak ve anlatmak. Bu kitap tam olarak bunu
Duygu ve Düşünce
Kardeşini DoğurmakBüşra Sanay · Doğan Kitap · 20188bin okunma
CADI GAZINA GELEN MACBETH
8/10
·142 syf.··
2025 4. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2025 01:22
Kitabı okurken garip bir şekilde çok eğlendim. Kitabın hırslı , gözü dönmüş ana karekteri Macbeth.( ondan daha hırslı karısı Lady Macbethi unutmamak lazım) Evet, Macbeth, Shakespeare’in “kral olacağım diye kendini kaybeden adam” hikâyesi.Macbeth, cadılardan “Kral olacaksın reis !” kehanetini duyunca gözleri dolar, kendinden geçer, hemen Game of Thrones’a bağlar. Kral Duncan’ı “uyurken rahat rahat öldürürüm” diye düşünür, ama sonrasında uyuyamaz tabii :)) Kitap boyunca favori karakterlerim üç cadı olmuştur:) Her şey onların başının altından çıkıyor :D Üç cadı tam bir Pinterest ana ekrandan çıkmış gibi davranıp “Kral olacaksın, kral olduktan sonra beter olacaksın, Bırak da kehanetler gerçekleşsin” diye gaz veriyor. Macbeth de tıpkı Instagram’daki “Yengeç burcu( benim burcum ) , bu hafta aşk var” fallarına kananlar gibi, cadıların kehanetini ciddiye alıyor. Bir kadın kocasını vezir de eder,rezil de eder sözünün kitaba uyarlanmış hali; bir kadın kocasını kral da eder ,kellesini de uçutturur. = FİTNE FÜCUR LADY MACBETCH Lady Macbeth, tam bir “akşam yemeği sonrası plan yapan” Macbethi azmettiren kişi( cadılar en azından ortaya laf attı ve gitti :)) Bak kocacım, öyle yazmışlar ama tek başına kral olamazsın, Duncan’ı uyurken vurman lazım!” diyor. Tabii Lady Macbeth’in ısrarla el yıkattığı kısım da var: Kadın resmen deterjan reklamına bağlamış, ellerindeki kan lekesini çıkarmaya çalışıyor. Macbeth’in kral olduğu gibi kellesi de uçuyor. “Güç insanı mahveder” mesajını kalın puntolarla veriyor Shakespeare. Yani “Hırsın varsa başın da belada” diyor adeta. :((( SONUÇ OLARAKKKK Macbeth, hırs, paranoya ve içsel çöküşün tiyatro sahnesindeki en harika halidir. Cadılar, halüsinasyonlar ve deterjan lekeleriyle dolu bu kara komedi, insanın güce duyduğu açlığın nelere yol
Duygu ve Düşünce
MacbethWilliam Shakespeare · Remzi Kitabevi · 196729,5bin okunma