- Bununla birlikte, mutluluk hakkındaki düşüncelerimle vedalaşmam gerekiyor, -dedi sokağı izlerken. -Mutluluk diye bir şey yok. Benim için hiç var olmadı ve muhtemelen genelde de yok. Lakin hayatımda sadece bir kez mutlu oldum. O da gece vakti senin şemsiyenin altında oturduğum zamandı. Ablam Nina’nın evinde unuttuğun şemsiyeyi hatırlıyor musun? -diye sordu karısına dönerek. -O zamanlar sana aşıktım. Gece boyu o şemsiyenin altında oturduğumu ve çok mutlu bir an yaşadığımı anımsıyorum.
*mutluluk sadece hatırlanan bir şeydir.
Sevgilerde
Sevgileri yarınlara bıraktınız
Çekingen, tutuk, saygılı.
Bütün yakınlarınız
Sizi yanlış tanıdı.
Bitmeyen işler yüzünden
(Siz böyle olsun istemezdiniz)
Bir bakış bile yeterken anlatmaya her şeyi
Kalbinizi dolduran duygular
Kalbinizde kaldı.
Siz geniş zamanlar umuyordunuz
Çirkindi dar vakitlerde bir sevgiyi söylemek.
Yılların telâşlarda bu kadar çabuk
Geçeceği aklınıza gelmezdi.
Gizli bahçenizde
Açan çiçekler vardı,
Gecelerde ve yalnız.
Vermeye az buldunuz
Yahut vakit olmadı
Temel gerçek, iki insanın birbirlerini varlıklarının özünden tanıması, kendinden kaçmak yerine kendi özleriyle bütünleşerek bir olmalarıdır. Sevginin bir tek kanıtı vardır: İlişkinin derinliği ve seven kişilerin içindeki canlılık ve güçtür.