Çok tavsiye edilen bir roman olmasına
rağmen, kitabı okumaktan sıkıldığım zamanlar da oldu
KONUSU
(alıntı)
Cumhuriyetin ilk yıllarında Köylü kendi kaderine terk edilmiş, eşraf ve ağalar köylüyü sömürmektedir. Romanın öyküsü Anadolu ve Çukurova halkının geri kalmışlığı, cehaleti, sefaleti ve ağaların yöreye hâkim olması üzerinde oluşmuştur. Çukurova köylüsü baskıya maruz kalan, 'mecbur bırakılan' bir halde bir kurtarıcı beklemektedir. Hükümetin duyarsızlığı yüzünden haksızlıkları önleme, zalimleri cezalandırmak için birine ihtiyaç vardır. Bu görev ağalık sistemine başkaldıran İnce Memed’e düşmüştür.
Roman Cumhuriyetin ilk yıllarında toplumsal bir yara olan Köylü, Ağa, Köylü ve yöneticilerin çatışması üzerine kurulmuştur. (alıntı)