Bu kitaba tavsiye üzerine başladım ve o hüzünlü ve dramatik aynı zamanda içinde umut barındıran havasından nasibimi aldım diyebilirim.Bu kitapta bize 'keşke 'leri fazlaca dedirtiyor. Şey gibi 'keske o saniyeye geri dönsem ve farklı cevap versem.' gibi.Tokyo'nun arka sokaklarında,zaman yolculuğu yaptıran ama o katı kurallarıyla insanı yoran küçük bir kafedeyiz aslında.
Kitaba genel olarak bakarsak 4 farklı insanın hikayesini ele alıyor ve bunlar üzerinden pişmanlıkları,vedaları ve sevginin gücünü anlatıyor.Ve en önemlisi o meşhur kuralın da dediği gibi 'Geçmişe gitseniz bile şuanı değiştiremiyorsunuz.' bu kural ne kadar can sıkıcı olsa da yazar aslında bize şu mesajı vermek istiyor; "Geçmiş değişmese bile senin o geçmişe bakış açın geleceği değiştirebilir."
Geçmişi değiştiremezsek bile kalbimizi değiştirmek her zaman elimizde o yüzden kahveniz soğumadan okuyun derim.
Kahve Kahve Soğumadan ÖnceToshikazu Kawaguchi