Cenabıhakk’ın insanlara bahşettiği en büyük nimet, olan bitenleri zapt etmek kabiliyeti değil, ondan daha kuvvetli olan “unutmak “kudretidir. Her an, her şeyi hatırlamış olsaydık halimiz ne feci olacaktı ve hiç tasavvur ettiniz mi?..
"O kendisi olmak için beni unutmağa belki muhtaç! Fakat ben ancak onun sayesinde biraz kendim olabiliyorum. Bu, belki de onun hiç anlamayacağı bir şey. O benim kaderimi bitmiş biliyor ve bunda haklı! Fakat ben onun kaderi üstüne acz içinde titriyorum."