Herkes hayata eşit şartlar altıda, aynı standartlarda mı “Merhaba!” der acaba? İlahi adaletin nerede ne zaman ve nasıl tecelli ettiğini/edeceğini aciz kullar olarak çok iyi idrak edemediğimizden olsa gerek, bir takım farklılıkları baz alarak kimilerinin hayata çok ballı başladığını düşünürken kimilerinin birkaç adım geriden başladığını var sayabiliyoruz. Şüphesiz ki biz Allah’tan daha merhametli değiliz. O’nun takdirindeki yüceliğe gücümüz erişmez. Her ne kadar zaman zaman gafletimizin gözümüze tül olması sebebiyle hakikati ayan beyan göremesek de onun takdirinde nice hikmetlerin, nice sırların mahfuz olduğuna imanımız sonsuzdur. Karşılaştığım bir manzara akabinde hüzne boğulan kalbimi bu düşüncelerle feraha kavuşturan Rabbe sonsuz hamdolsun.
Her şeyin,
herkese anlatılmayacağını öğrenene kadar;
çok tanışacak, çok konuşacak,
çok yanılacaksın...
Sonrası bir upuzun seyrediş.!
Sesin,
Nefesin
Ve ruhun karışmıyorsa bir güne
Hiç yaşanmamış say o günü
Ömür defterine..
Söyleyecek söz bulamıyorum, ne yapayım...
Öyle bir sessizlik çöktü ki;
Bu sessizliğin içine seslenemiyor, insan...
Franz Kafka