Sena

"Tanrım!" dedi Abdias, Kallistratov, "yabani bir otla insanların ahlak çöküntüsü arasında ne büyük bir bağ, bir ilgi var. Eğer tabiatın bilinci olsaydı gerçekten bir cani olabilirdi.
Reklam
Lütuf Tanrı'dandır ama onu değerlendirmek, sonuç almak insanların kendilerine aittir.
İnsanlar da çok tuhaf, kimse kimsenin derdi ile ilgilenmiyor. Ne boşluktur bu! Hiçbir bağlılık, hiçbir dayanışma yok insanlarda...
Çiçeklerin açtığı mevsimde, senin kollarına yaslanan ve çiçekler kadar güzel kokan bir vücutla uzak su kenarlarında oturmak, öpüşmek, yoruluncaya kadar öpüşmek hoş şeydir.. Ve Ay ışığı altında sabaha kadar dolaşmak, bunu candan arkadaşlara ağlayarak anlatmak, - söz aramızda- gene hoş şeydir.
9/10
·96 syf.··
2021 10. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 15 Şubat 2021 23:34
Tolstoy, bu eseri ile bize mutluluğu anda yaşamayı, bulunduğumuz koşullar ve sahip olduklarımız ile mutluluğu tercih etmemiz gerektiğini, Sevginin içimizde olduğunu, her şeye sevgiyle ve iyi niyetle bakmayı, karşılık beklemeden sevmeyi bir kez daha hatırlatmış. Altı farklı hikaye ile insanın mana arayışına, mutluluğu elde edilecek bir şeymiş gibi sürekli kovalayışına, sevgiye, insan ilişkilerinde olan birçok eksikliğe öyle güzel değinmiş ki ben kitabı ikinci defa okuduğum halde hiç sıkılmadım. Unuttuklarımızı hatırlamak adına başucu kitaplarından biri olabilir. Kalp dolusu sevdiğimiz mutlu günlerimiz olsun. İyi okumalar dilerim.
İnsan Neyle Yaşar?Lev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020234,3bin okunma
Reklam