İÇİNDEKİLER
Kader ve İnsan .......................................................................11
Sen Hiçbir Şeysiz Ol ki Her Şey Senin İçin Olsun...................11
Boşlukta Tüten Duman Bile İz Bırakır .......................................18
Hayal ile Hakikat Arasında Bir Denge Kuramayan Kişi,
Çözümü Hayata Küsmekte Bulur. ...............................................23
İnsan Aradığı Şeydir.......................................................................29
Hiçbir Şey Yok Olup Gitmez........................................................35
Uzun Bir Hasbihal: Hipnoz Denemeleri...............................42
Kendiniz Olun.................................................................................42
Kuruyan Çiçek.................................................................................44
Çağımızın İnsanı ............................................................................46
Kader ve Aşk..........................................................................49
İlişkiler...................................................................................70
Benzer Benzeri Çeker............................................................76
Bir ‘Hak Ediş’ Meselesi Vardır...............................................86
Her Şey Olması Gereken Zamanda Olur...............................97
Egolu İnsanlardan Uzak Durmak da Kişisel Bakım Sayılır...97
İyilikler Karşılıksızdır İlişkiler Değil....................................108
Müzikten Anlayan Kulağa Söyle Şarkını!...................................112
Reddedilmek Yoktur Seçim Vardır........................................118
I. Anlaşılmak İçin Çırpınmadığın Yeri Bul! ...............................128
II. Kalp Bozulunca Akıl Hile Yapar .............................................139
II.
- En güçlüler naziktir: Makam yükseldikçe muhatabınızın nezaketi artar ve makam düştükçe kabalığı artar. Memur olan arkadaşlar bunu iyi bilir. Aşağılık kompleksi olduğu için emrindekilerin üstünde ego tatmin etmeye çalışırlar. Ve onlar astlarını ısırıp üstlerine kuyruk sallarlar. Askerlik yapanlar bu tipleri daha iyi bilir. Bir bölük komutanı yüzbaşı askere karşı evladım diye hitap eder ama sözüm ona en düşük rütbeli biri ise ana avrat söverek hitap eder. Ben 15 ay askerlik yaptığım için çok şahit oldum. Bir misal daha vereyim. Nöbetim genelde hastanede geçiyor. İzlenimlerime göre doktorlar son derece kibar ve mütevazı olurken, sözüm ona bazı hemşire veya tıbbi sekreterler son derece kendini beğenmiş tavırlar sergiliyorlar. Milleti azarlıyorlar... Bir serum takmakla vatan kurtarmış gibi triplere giriyorlar. Çoğuyla bu ukala tavırları sebebiyle tartışmışımdır. 😁
-En zekiler sessizdir: Mütevazı olamayacağım ki pek olmam da zaten kendimden biliyorum, hiç konuşmam ve bu sebeple de çok eleştiri alırım. Bir soru sorulursa konuşurum. Çünkü sıradan insanların malayani muhabbetlerine iştirak edemiyorum. Onların yanında ruhum çok sıkılıyor. Futbol, siyaset, ekonomi, af edersiniz karı-kız muhabbetlerinden başka bir şey bilmiyorlar. Sanki onlara danışan varmış, fikirlerini soran varmış gibi ahkam kesiyorlar. Bacak bacak üstüne atıp bir sigara bitene kadar ülkenin 100 tane problemini hallediyor mübarekler😁
-En zenginler sadedir: Siz hiç caddede bir Mercedes'ten gürültülü bir oyun havası ya da pop müziği duydunuz mu? Ya bir Tofaş ya bir Reno geçiyorsa tüm mahalleye o saçma müziklerini dinletirler... Siz zengin bir kadının altınlarını boğazına ve bileğine sıralayıp elbisenin üstüne salarak gezdiğini gördünüz mü? Garibim düğünde alınmış ve birkaç gün sonra borç için satılacak