Öyle ki gençlerin, menfur eylemlerden sadece Tanrı yasakladı diye değil, o eylemin zaten kötü bir hareket olmasından ötürü uzak durmasını öğrenmesi hayati önem taşır. Çünkü Aksi takdirde gençlerin "tanrı yasaklamamış olsaydı, söz konusu eylemler serbest olurdu, dolayısıyla Tanrı ara sıra bu kurallarda istisnaya izin verebilir" gibi yanlış bir düşünceye kapılma ihtimali doğacaktır. Halbuki Tanrı en kutsal varlıktır. Kendisi bizim için sadece iyi olanı ve iyiliği, içinde barındırdığı kıymetten, sebep olacağı güzel sonuçtan ötürü emreder.
"İlahi güç, insanoğlunun içindeki iyiliği ya da potansiyeli açığa çıkarmasını salık verir. Ve ona şöyle der: Hadi gidip bir şeyler yap, ben seni her alanda iyi olabilecek özelliklere barındıracak şekilde yarattım. Onları geliştirmek senin görevin ve mutluluk da mutsuzluk da tamamen senin ellerinde. "