Soluk Mavi Nokta

Soluk Mavi Nokta
@Solukmaviinokta
“Masanın örtüsü mavi basma, Üstünde yalansız, güleryüzlü, cesur kitaplarımız durur.”
Kendinizi terk edecek olsanız, kendinize ne derdiniz? (Ruhun bedeni terk etmesi açısından)
Düşünce
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir Anlığına Hayat
En son çocukken yaşadığımı hissettiğim bir duyguyu hatırladım bugün. Hani soğuk bir kıştan çıkmışsındır; Nisan ayındasındır ama evlerin içi hâlâ soğuktur. Dışarıda ise içini tatlı tatlı ısıtan sapsarı bir güneş vardır. Evinin bahçesi yeşillenmiştir; toprağa oturup biraz ısınmak istersin. Kısa bir süre sonra, “boş durma”nın verdiği bir can sıkıntısıyla eline bir kitap alırsın. Acele etmeden, telaşsız… Yetişmen gereken hiçbir yer yoktur. Bugün o duyguyu yeniden yaşadım. İşe giderken ormandan geçmek istedim. Nefes nefese, kendimle yarışır gibi yürürken karşıma yemyeşil bir yol ve sapsarı bir güneş çıktı. Kulağımda “Jason Forvento – Valsen D’amour” çalıyordu. İstemsizce yavaşladım ve olduğum yerde öylece kaldım. Çantamı, ayakkabılarımı, ceketimi yere bırakıp toprağa oturdum. En son ne zaman böyle sakin, telaşsız bir an yaşadım, hatırlayamadım. Dallarda kuşlar vardı… Gözlerimde, sebebini bilmediğim yaşlar ağır ağır birikiyordu, içimde eski bir bahar çiçek açıyordu. Soldurmaya korktum, gözlerimi kapattım…
“Ben ölürsem, Benim için tek kelime yazılsın. * Ben ölürsem, Gözyaşımı bulutlara saklayın.”
Bu sene başardım dediğim şeylerden biri de okuma hedefimi tamamlamak oldu. Bu kitapları sizlerle etkileşim halinde okumak, tartışmak, incelemek beni asıl mutlu eden şey. Bir roman kahramanının, okuyan çoğu kişinin ortak arkadaşı olabileceğini farketmek gülümsetmişti beni.(Martin Eden) Üzüldüğüm bir alıntıyı paylaştığımda aslında çoğu kişinin benzer yaraları olduğunu anladım. En keyif aldığım şeylerden biri de felsefi soru cevaplarda, insanların sınırsız bakış açılarıyla, kendi farkındalığımın artmasıydı. :) 1000 kitabın hayatıma kattıkları için çok mutluyum.2025 yılında yeni hedeflerde görüşmek üzere. 👋🏻
2024 Okuma Raporları
Çok beğendiğiniz kitaplara inceleme yazmak daha zor geliyor mu size de? Bunu Suç ve Ceza da yaşadım. Bazı kitapları beğendikçe, hakkını verememek korkusu oluyor galiba.