Serkan

Büyük Türk şairi Nâzım Hikmet'in on üç yıl, bir adli hata yüzünden hapiste tutuldugu hakkında, yetkili hukukçular tarafından açıklanan hakikat yurdumuzda ve dünyada büyük akisler doğurmustur. Durumun bir an önce düzeltilmesi için elân harekete geçilmemesi, yetkili makamlar nezdinde yapilan, memleket içi ve memleket dışı, türlü müracaatların bir netice vermemesi cemiyetimizi ağır bir sorumluluk altında bulundurmaktadır.. Basladığı ikinci açlık grevi ile Nâzım Hikmet'in her saat ölüme yaklaşmakta bulunması karşısında Türk vatandaşı olarak, insan olarak, meslektaş olarak, yüklenilen soruma katılmadığımızı önemle belirtir ve bu maksatla 12 Mayıs tarihinden başlamak üzere iki gün aç durmaya karar verdigimizi umumi efkâra bildiririz... İki günlük açlığı bir gün dahi aç kalmamış olanlar arasında bile, küçümseyenler çıkacaktır. Ama bunun bir kahramanlık olmadığını, sadece temsili bir hareket olduğunu, bu açlığa karar vermiş olan şairler de bilir.. Çünkü bizim memlekette şairin günlerce aç kaldığı az görülen hallerden degildir.. Belirtmek istedigimiz ikinci bir nokta da bu hareketin siyasi bir hareket olmadığı, meslek kaygısıyla girişilmiş bir hareket olduğudur. Ayni haksızlığa bir baska büyük şair de uğramış olsaydı aynı işi yapardık... Melih Cevdet Oktay Rifat Orhan Veli Yaprak, 15.5.1950
Sayfa 286 - Can Yayınları 1.Basım Şubat 2021 İstanbul·Kitabı okudu
Nazım Hikmet Ran
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bir de onun avare, başıboş bir hayat sürüşüne, kahramanlarını da hep o hayatın içinden seçişine tutuluyorlar.. İyi ama ya aradığı insanı o hayatın içinde buluyorsa?.. Üstelik en iyi tanıdığı, en iyi anladığı insan onlar arasında ise?..
Sayfa 246 - Can Yayınları 1.Basım Şubat 2021 İstanbul·Kitabı okudu
Sait Faik Abasıyanık
*** "Hayatın içi oyuktur, ruhumuzun içi oyuktur, bütün dünyanın içi oyuktur..." *** "Zamanı derin bir acıyla hissediyorum..." ***
Sayfa 195 - Can Yayınları Şubat 2014 İstanbul·Kitabı okudu
Edebiyat
*** Roman bittikten sonra, o devirde, o insanlarla, benim için sapına kadar gerçek olan o insanlarla yaşamadığım için hüngür hüngür ağlamışımdır sahiden de... Dramlar romanlarda hep güzeldir, çünkü ne bir damla gerçek kan akar, ne de ölüler çürür, hem zaten çürük şeyler romanlarda çürümez asla... ***
Sayfa 194 - Can Yayınları Şubat 2014 İstanbul·Kitabı okudu
Edebiyat
*** Yüreğimin tam ortasında, büyük bir yorgunluk var... ***
Sayfa 193 - Can Yayınları Şubat 2014 İstanbul·Kitabı okudu
Edebiyat