Öncelikle şunu söylemeliyim: Bu kitap Türk Edebiyatı için bugüne kadar eşi benzeri görülmemiş bir psikoloji tahlili. Karakterin henüz ergenliğe yeni giren bir çocuk olması ve o yaşta çektiği ıstırapların etkisini iliklerine kadar hissetmesi... Mamafih kitap boyunca modunuz hiç değişmiyor yani kitap tam anlamıyla hüzünden ibaret. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın da dediği gibi, "Acının ve ıstırabın yegâne kitabı."