Selly

Selly

, bir kitap okudu
7/10
·187 syf.··
2026 17. kitabı
Agatha Christie
7.9/10 · 1.863 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
10/10
·688 syf.··
2026 16. kitabı
Kitap bitti ama bende bittim. Gerçekten harika bir romandı. Sayfa sayısı olarak standartlardan daha uzun ama resmen akıp gidiyor. Kitabın içine öyle bir giriyorsunuz ki sanki ana karakter biz oluyoruz. Çok sığ bir insan olan Nicholas'ın hayatının bir kısmına eşlik ediyoruz. Hayata bakışı boş, kadınlara karşı tavrı kötü olan karakterimiz alt katında yaşayan Alison ile tanışıp görüşmeye başlıyor. Sevgili olmuyor ama bir yanda da birlikte bir süre geçiyorlar ve sonra Alison hostes oluyor, Nicholas da Yunanistan'a ingilizce öğretmeni olarak gidiyor. İşte asıl macera burda başlıyor. Adada yaşayan zengin bir adamla tanışıyor ve haftasonları onda kalıp arkadaş oluyorlar. Ama arkadaş oluyorlar mı gerçekten ? Daha fazlasını anlatmak istemiyorum çünkü okumalısınız. Kitapta gerçek mi kurgu mu her şey karışıyor. Okurken sürekli şuan olanlar gerçek mi diye sorguluyorsunuz ? Özgür irade gerçekten var mı ? Hayatınızın bir dönemi okumanız gerektiğini düşünüyorum. -Spoiler- Açıkçası ben yapılan bu deneyi hiç etik bulmadım. Nicholas iyi biri değildi ama neye göre kime göre iyi birisi değildi. Rızası dışında yapılan bu manipülasyon çok ağırdı. Ayrıca ölüm haberi vermek daha da beterdi. Dahil olmadığı zamanlarda da adamı gelip buluyorlardı. Böyle bir şeyi kesinlikle etikmve doğru bulmadım. Polise gitmek istediği zaman, git bir şey olmaz denmesi günümüzde zenginlerin istediğini neden yaptığını tam olarak açıklıyor. Paranın ego ve güç getirmesi sonucunda dokunulmaz olduklarını düşünüyorlar. Bir insanın hayatının gerçeklik algısını yok edecek bir prodüksiyon kuracak güçte bir adam, zengin ve imkanları sayesinde dokunulmaz... Harika bir kitap, psikoloji, özgürlük, zenginlik gibi değerleri kitabın içine çekerek düşündürüyor sizi. -Spoiler-
BüyücüJohn Fowles · Ayrıntı Yayınları · 20242,735 okunma
Spoiler içerir
4/10
·293 syf.··
2026 13. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 31 Ocak 2026 00:00
Bende mi bir sorun var ama ben kitabı hiç beğenemedim. Öncelikle betimleme yapacam diye çok uzatmış. Belki ingiliz edebiyatında ingiltereyi çok daha güzel anlattılar diyedir ama o kadar uzamış ki bazı yerler sıkıntıdan ölecektim. Kitap bir yas kitabı olacak diye başladım, belki çok beklentiyle okudum ama yok. Kitap değil de daha çok senaryo okuyormuşum gibi hissettirdi bana. Hamnetin kaybı için ne Hamnet ile bir bağ kurabildim ne Agnes ile. Agnesin hikayesi gibi aslında kitap, ruhani hissi şeyler yüksek, Agnes tam bir amazon kadını gibi. Anne olunca evlatlarına sevgisi yüksek derken sonraları Suzanna'yı boşlaması... Kocasının evlatları ölmüşken çekip gitmesi, eşini aldatması... Agnesin hayatı uzun uzun yazılırken yas aşamasının sanki daha özensiz yazılması falan asla giremedim kitabın içine. Çok üzgünüm, sevenler hangi kısmı sevmiş çözemeyeceğim kitaplardan oldu benim için
HamnetMaggie O'Farrell · Domingo Yayınevi · 20249,6bin okunma