Ah, sürüp giden bir rüyaydı gençliğim
Ve ruhum uyanmazdı
Sonsuzluğun ışığı
Sabahı getirene dek
Evet, ümitsizce kederli de olsa
Doğduğundan beri yüreği
Bir tutku karmaşası olan kişi
İçin, uyanıklığın soğuk gerçeğinden
Daha iyidir bu uzun rüya
Ama hiç bitmeyecekse;
Delikanhlığımda Bana olduğu gibi olacaksa,
Delilik olurdu daha yüce bir göğü ummak.
Ben tadını çıkardım çünkü güneș parlakken yaz gününde,
Rüyaları içinde canlı ışığın ve güzelliğin.
Yüreğimi bırakmıştım düş gücünün iklimine,
Kendi evimden ayrı, düşüncemin varlıklarıyla birlikte
Yalnızca bir kez; yalnızca bir keresinde,
Belleğimden silinmez o çılgın saat
Bir güç ya da büyü bağlamıştı beni,
Ya o soğuk yeldi gece üstümden esip
Ruhuma damgasını basan
Ya da ay, uzaktaki ışıltısıyla
Uykumun üzerinde soğuk soğuk parlamıştı.
-Ya da yıldızlar _ artık her ne idiyse,
○ gece yeli gibiydi bu düş; bırak gitsin öyleyse
Bir rüyada bile olsa mutluydum.
Mutluydum ve sevmekteydim düşleri:
Düşleri, diri renkleriyle yaşamı boyayan,
Benzerliğin gerçeklikle olan
○ geçici, sisli, puslu savaşı gibi,