Derler ya: Felaket bekleyip durmak, felaketin kendisinden daha acı ve uzun boylu bir felaket olurmuş. İdama mahkum olanın asıl işkencesi, idam değil, idamı beklemektir.
Zaten “Birinci”, “İkinci” Dünya Savaşı diye savaşlara numara koymak boştu. Birinci Dünya Savaşı ile savaş başladı ve o savaş hâlâ bitmedi. Ne var ki, savaşın çeşitli safhaları arasında politika adamları yeşil masaların çevresine toplanarak birbirine, “Savaşa bitti diyelim mi?” deyip, “Haydi bitti diyelim” diyorlar ve tomar tomar kâğıtların üzerine basıyorlardı imzaları.