📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
- (Gülümseyerek) Çocuk savaş şiir yazmaya benzemez...
- Niçin benzemesin? İnsan düşünüp yazdığı kadar dövüşmeyi de beceremez mi? Elimdeki kalem bana altımdaki yağız attan daha dik başlı görünüyor.
Cezmi ise, bu övünmelerin hepsine karşılık:
- Eğer geçen günkü cirit oyunu benim için gerçekten yükselme vasıtası olacaksa, hem kendime hem devletin haline acırım. Gösterdiğimiz marifet nedir ki, devlet katında yükselmemizi gerektirir? Bir kılıç tımarım var o nimetin hakkını ne zaman ödedim ki, başka bir devlet arzusuna düşeyim? Benim inancıma göre, hak etmeden yükselme, haklı mahrumiyetten bin kat fenadır. Kendi kendisini bulunduğu mertebeye layık görmeyen adam, halkın gözünde ne kadar küçüleceğini düşünürse utancından yerlere geçer. Şimdi mesela benim gösterdiğim meziyet, biraz ata binmek, biraz cirit atmaktan ibaret oluyor. Bu meziyetlerden olsam olsam iyi bir seyis veya maharetlice bir cirit öğretmeni olabilirim. Bu hal ile beni tutsalar da mesela yüksek bir subay yapsalar, karşısına ne yüzle çıkarım? Allah bana yükselme nasip ettiyse, o yükselmeye layık olduğumu ispatlayacak kısmeti versin!