“Evet onlar da insandır!Pavlenko’lar,İvan’lar,Kostyük’ler Dimitroviç’ler ,Stepan’lar, belki bunu gülünç görecekler;görürlerse görsünler ben eserimi tekrar sakin bir dua ile bitirmek istiyorum. Romanımı kapatırken:”Tanrım!”diyorum. “Onlar da insan!Acı onlara! Kendileri gibi ,başkalarının da insan olduklarına inandır onları!”
Ötekiler, o hayvan gibi sürülüp götürülenler...
Onlar da insandı!