Goethe'nin karşındaki seni anlamıyorsa sorun belkide sende değil de karşındakindedir deyişi bile başkadir:
Etkisizsin, her şey öyle cansız,
diye keyfini bozma!
dalga yapmaz batağa düşen taş da.
Şu "seviyorum" kelimesi ne acayip bir kelimedir! Ne kadar çok söylenirse söylensin eskimez!Anlamını yitirmez! Modası geçmez ! Bir bedbahtın saadetine , bir âşığın felâketine sebep olabilir ..
"Bir aşk en çok geceyi sever;hem âşık da. Çünkü aşkın tekilliği ile ancak gecelerde baş başa kalır o. Bu durumda gece aşkın sırlarıyla dolu olacaktır.
Nitekim gece bütün kutsal metinlerde'(gizlilikleri)örten' olarak geçer. "