...
Ea ağız açıp konuştu
Ve Yiğit Enlil’e dediki:
“Sen Tanrı’ların en bilgesi,sen Yiğit,
nasıl saldın Tufanı düşüncesizce?
Suçu suç işleyene çektir,
Günahı günah işleyene çektir;
Öldürmenin ne gereği var onları?
Bağışlayıcı ol,yok etme!
..
(Benim Notum) (Şahsi Düşüncem)
“Öncelikle “Ea” “Enki’dir; insanları seven ve tufandan koruyan Tanrı..Enlil de onun kardeşi ve dünyanın hakimi olan Tanrı..Burada tufana sebep olarak insanları öldüren Enlil’e sitem söz konusudur..
Paylaşma amacıma gelince de Tanrı’nın iyiliğini,adaletini ve sorunları çözme şeklini sorgulamama sebep olan ilk mit Nuh tufanı söylencesiydi..Daha sonra gerisi geldi zaten..Burada da Ea yani Enki benim, Tanrı’yı ilk sorguladığım dönemdeki kendi kendime sorduğum soruları Enlil’e sormuş..Daha önce destanın tamamını okumamıştım ancak Sümer Tanrı’larına bi hayli ilgim olduğundan Enki hakkında olumlu düşüncelerim vardı..Kendimle özdeşleştirmiştim onu hep..Bu dizeleri görünce de paylaşmadan uyuyamadım Sevgiler..