Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·128 syf.··
2020 144. kitabı
Aziz Nesin
8.5/10 · 736 okunma
Reklam
Puan vermedi·79 syf.··
2020 143. kitabı
#okudumbitti #YaşarKemal #Kuşlar'daGitti #79sayfa "Azat buzat beni cennet kapısında gözet" Eski dönemlerde esir azat edemeyenlerin kuş satın alarak azat etmesi ve bu kuşlara adak kuşları diye isimlendirerek gelenek haline gelmiş bir şeymiş bu. Daha önce hiç duymamıştım. Günümüze bu gelenek farklılaşarak gelmiş haliyle. Yaşar Kemal aslında Kuşlar da gider kitabıyla bize kaybettiğimiz insanlığa dair öyle anlamlı bir seslenişte bulunmuş ki... Kitabın arka kapağında aslında çok güzel özetlemiş, İstanbul'un çürüyen, kirlenen yüzünün ve insanlığın da şehirle birlikte yok oluşunun romanıdır demiş. Kitap bittiğinde kendimize şunu soruyoruz : "Giden kuşlar mı yoksa kaybettiğimiz insanlığımız mı?" Kentleşme ve betonlaşmanın çarpıcı gerçeğiyle de yüz yüze geliyoruz aslında. Ve bir kez daha bu sisteme isyan ediyoruz. Kesinlikle tüm kitaplarını okumak istediğim bir yazar ve herkesin de okumasını tavsiye ediyorum.. " İnsanlık belki Mahmudun bu ağız dolusu gülüşünde, bu yürek dolusu sevincindedir, kim bilir, belki..." "O parlak ışığı göremiyorsak, gözümüz içimizin karanlığındadır" "Bir karış arsa için İstanbul'un bu aç gözlü canavarları birbirlerinin gözlerini oyacak, birbirlerinin ırzlarına geçecek, birbirlerini boğazlayacak, kıtır kıtır kesecekler".. Kitabın ilk baskısının 1978 olduğu düşünülürse bu nasıl bir geleceği öngörmedir demeden geçemeyeceğim. Nokta
Kuşlar da GittiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202218bin okunma
Puan vermedi·176 syf.··
2020 142. kitabı
#okudumbitti #MaksimGorki #BenimÜniversitelerim #168sayfa "GORKİ, 12 Aralık 1887 akşamı Kazanka ırmağı kıyısında tabancayla intihar girişiminde bulundu" Tesadüfe bakarmısınız. Gorki'nin üçlemesini bitirdiğim tarihte 12 aralık tarihine denk geldi. Ne çok yaşanmışlık ne çok acı sığdırmış çocukluk dönemine.. Okurken etkilenmemek, yer yer öfkelenmemek( annesine, dedesine vs), ama en çokta o çocuk Maksim'i yüreğinizde hissetmemek mümkün değil.. Dayak olayının nasıl ortadan kalkacağına dair çözüm üretmek yerine dayak atmanın inceliklerinin anlatıldığı çocukluğum kitabı, henüz 8 yaşında çalışma hayatına atılarak insanların nasıl kötülükten beslendiğine tanıklık ettiğimiz ekmeğimi kazanırken kitabından sonra üçlemenin son kitabında acaba Maksim Gorki hayallerine ulaşacak ve ünivetsiteye gidip okuyabilecek mi? Yoksa yazar Benim üniversitelerim derken başka bir şeyi mi kastediyor? Ana kitabı şimdi daha bi anlamlandı bende. Ne kadar da bizden, ne kadar da emekçi halka yakınmışsın sen Gorki. Neyse birkaç alıntıyla veda edeyim yorumuma. Kitapla ve sevgiyle kalın "Yemek yememek için sabah çok erken evden çıkıyor, kötü havalarda ise bitişikteki yıkıntının bodrumunda oturuyordum" "İnsanı var eden şeyin, onun çevre koşullarına direnci olduğunu çok erken anlamıştım" "Gizli eylemlerde yer almaya başlamm ilk bu olayla oldu" adamın gorki "Dünyayı yöneten aşk ve açlıktır" "İnsanlar unutma ve avunmanın peşinde, bilginin değil" "Siz artık bizden değilsiniz, zehirlenmişsiniz" hadi geçmiş olsun "Bütün ütopyalar, bütün gerçekleşmeyen şeyler gibi son derece çekiciydi" "Nasıl ateş ateşle söndürülemezse, kötülük de bir başka kötülükle yok edilemez" çok çok katılıyorum "İnsanların acı duyarak, zorlanarak öğrendikleri bilgi, sağlam yer edinir kendine"
Benim ÜniversitelerimMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201610,9bin okunma
Puan vermedi·435 syf.··
2020 141. kitabı
#okudumbitti #MaksimGorki #EkmeğimiKazanırken #435sayfa Selamlar herkese. Maksim Gorki üçlemesinin ikinci kitabı Ekmeğimi Kazanırken.. Nasıl bir yaşanmışlık, nasıl bir çocukluk demeden geçemiycem. Kitabın ismine bakıpta ekmeğini kazanmaya başladığına göre delikanlılık dönemi diye düşünenler varsa benim gibi yanılıyorsunuz demek isterim.. Çocuk işçi maksim'i tanıyoruz aslında. Üçüncü kitaba bırakayım ben detaylı yorumu. Alıntılar zaten çok şey diyecek size. "Aferin sana! Sabır acıdır, ama meyvesi tatlıdır" biraz erken öğrenmeye başladın be çocuk "Tanrı'yı beş paralık konulara karıştırmaları içimi eziyor, bu yüzden de kendimi görülmez bir güç tarafından gözetleniyormuş gibi hissederek elimde olmadan çevreme bakınıyordum" "Ninemi anımsadım mı da, bütün kötü şeyler benden uzaklaşıyor, herşey değişiyor, çok daha ilginç ve hoş oluyor, insanlar daha sevecen, daha iyi yürekli oluyorlar..." bir çocuğun kalbinde böylesine güzel yer edebilmek "Aslında bütün kitapları okuyacaksın, ki iyisini, doğrusunu bulabilesin" yanniii ah ömer yetermi ki?! "Kitao oku, gereken herşeyi kitaplarda bulacaksın. Kitap deyip geçme" "Cahil adamın öküzden farkı yoktur. İster çifte koş, ister mezbahaya yolla, farkında bile olmaz" ben demedim görki diyor "Bir gün kendisine dünyada başka kitaplar da olduğunu söyledim. Yeraltı yayını, yasaklanmış kitaplar.. Bunlar ancak geceleri, bodrumlarda okunabilirlerdi" ay evet evet yasaklayın, yasaklayın ki cazip gelsin tıpkı gorki'ye olduğu gibi "İnsanın en gözü dönmüş düşmanı, yine insandır" nokta atışı.. "Düştüğüm acınası durum, bu temiz yürekli genç insanları neden böylesine eğlendirmişti" " ah be çocuk onlar o kadar da temiz değiller demek ki. Sorgulayan bir gorki.. Hayat öğretiyor. " Tanrı bizi dünyaya aklı birşeye ermeyen birer çocuk olarak gönderir, akıllı,
Ekmeğimi KazanırkenMaksim Gorki · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20188,3bin okunma