Suzan gündüz

Suzan gündüz
@Suzi0717
emekli
ilköğretim
istanbul
Tokat
500 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı

Suzan gündüz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·105 syf.··
2020 138. kitabı
William Shakespeare
7.7/10 · 8bin okunma
Reklam
Puan vermedi·280 syf.··
2020 137. kitabı
#okudumbitti #ForrestCarter #KüçükAğaç'ın Eğitimi #280sayfa Selam kitap canlar. Kitap gruplarında sıkça gördüğüm ve merak ettiğim bir eserdi Küçük Ağaç' ın eğitimi. Böyle olduğunda hepimizin bildiği gibi beklentiyi oldukça yüksek tutarız. Bazen bu büyük hayal kırıklığına, bazen işte bu dememize neden olur. Ben bu kez işte bu dedim. Büyükanne dedi ki.... Büyükbaba dedi ki.... Bay şarap dedi ki.... Kitap boyunca özellikle ilk ikisini sıkça okuyorsunuz. Anlatım dili değişik. Ehh bu da normal sanırım çünkü küçük kahramanımız bir Kızılderili.. Ha birde şu var sık sık rastlayacağınız ki bilmiyordum Ki bu mantıklı görünüyordu Ki öyle de oldu Ki ilgilenmiyordum... Biz böyle güzel güzel okuyup sevgiyi, Saygıyı, dürüstlüğü ve samimiyeti beş yaşındaki küçük ağaçtan öğrenirken, büyükler yine yaptı yapacağını. Kitap boyunca hep güzel tebesümlerle ilerlerken öyle bir şey yaşanıyor ki gözyaşlarınıza hakim olamıyorsunuz. Bu kitabı özellikle gençler okumalı diye düşünüyorum. Öyle güzel hayat dersleri var ki. Bir buzağı hikayesi var mesela. Sonrasında büyükbabanın söyledikleri aslında hem gençlere hemde yetişkinlere tam bir hayat dersi. Zehirli sarmaşıklar kısmında küçük ağaç sana bayıldım ben ya. Kaba ve art niyetli o insanlara, kibar ve nazik olmak adına yaptığın şeyler doğanında yardımıyla tam bir ders oldu. Vee ohhh oldu.. Ay çok sinir oldum o iki baya napimmm. Neyse kitap baştan sona altını çize çize okuyacağınız bir eser. O yüzden çok alıntı paylaşmayacağım. Fikir versin diye bir iki tane yeter. Alın ve okuyun. Sonra da gelin kandaş olalım ay okurken bir de heidi çizgi filmi vardı halen var gerçi. O geldi sonlara doğru aklıma. Okuyanlar nedenini anlayacaktır. "Politikacılar dedi, araştırırsanız tarihteki bütün cinayetlerden onlar sorumludur" "Yabancılar, doğmadıkları bir yere
Küçük Ağaç'ın EğitimiForrest Carter · Say Yayınları · 202110,7bin okunma
Puan vermedi·57 syf.··
2020 136. kitabı
#okudumbitti #AhmetMithatEfendi #ŞeytankayaTılsımı #57sayfa -En baştan bilmiş ol, emin ol ki istediğin hizmetin yerine getirilmesi işten bile değildir -Sen de bilmiş ol, emin ol ki beni bu beladan kurtarırsan istediğin kadar mükafat verilmesi işten bile değildir........ Ahaa ne kadar da merak edilesi bir diyaloğ değil mi? Acaba bahsi geçen bela neydi? Bu bela, bela sahibine nasıl bir zarar veriyordu? Beladan kurtulmak için başvurduğu kişi kimdi?? Veeee tabiki asıl soru bu beladan kurtulabilecek miydi?? Ahmet Mithat Efendi yine bu kitabında alışılagelmiş üslübü ile okura sık sık laf atarak sizi kitaba birhayli dahil ediyor. Kitap yazarın Frazsızca bir eserden etkilenerek kaleme aldığı bir eser. Hal böyle olunca da karakterlerimizin isimleri Türk isimleri değil. Hani böyle bir beklentiye girmeyin diye peşin peşin söylüyorum. Kitap özellikle vurucu sonuyla gerçekten çok güzeldi. Okurken 30 cu sayfadan sonra "ay sonu kötü biterse cidden yazık olacak" diye söylene söylene geliyorsunuz son sayfaya. İşte tam da orada harika bir son gizli. Kitabın bitiş cümlesi tek kelimeyle harika. Ama tabii yazmayacağım onu. Ay o değil de sanki kitabı ben satıyorum alın okuyun der gibi oldu öyle değil tabiki ama okunsun istiyorum ya. Zaten 57 sayfacık. Valla çokta keyifli. Ayrıca Pedro'nun muhteşem aşkına tanık olmanız lazım. Benden söylemesi "Beğenmek demek sevdanın öyle kuvvetli bir başlangıcıdır ki bazı dış etkenlerin de eklenmesiyle beğenmenin ardından sevda baş gösterir" "bir öfkeyle bir cana kıymanın sıradan olduğu yerlerde insan hayatının o kadar büyük kıymet ve önemi olmaz"
Şeytankaya TılsımıAhmet Mithat Efendi · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20252,868 okunma
Puan vermedi·158 syf.··
2020 135. kitabı
#okudumbitti #fyodormihayloviçdostoyevski #YeraltındanNotlar #140sayfa Selam kitap canlar.. Aralık ayının ilk kitabını bitirip sıcağı sıcağına şöyle bir kahve keyfi ile yorımlayayım istedim. Kitapla ilgili ne söylesem az kalacak onun farkındayım. Kitap yeraltı ve notlar isimli iki bölümden oluşuyor. İlk bölüm yeraltı felsefik yönüyle cümle cümle okunup hazmedilmesi gereken bence harika bir bölüm. İkinci bölümde ise yazar ilk bölümde ortaya koyduğu ve bir hezeyanlar silsilesi gibi görünen şeylerin aslında hayattaki karşılığını gösteriyor. Yazar insanın kendi iç savaşını, iç hesaplaşmasını öylesine güzel ve dürüst bir şekilde ortaya koymuş ki ben tek kelime ile bayıldım.. Geçelim alıntılara değil mi?? "Zeki insanlar asla bir baltaya sap olamaz, olanlar yalnız aptallardır" öhöö öhöö ne desem bilemedim "Kırk yaşındayım artık, şaka değil, kırk yıllık koca bir ömür, ihtiyarlığın ta kendisi. Kırk yaşından fazla yaşamak ayıptır, bayağılıktır, hatta ahlaksızlıktır" " anammm anammm füze atsaydın dosto amca böyle ölmeyiz " Herşeyi fazlasıyla anlamak bir hastalıktır, gerçek, tam manasıyla bir hastalık" görmedim duymadım bilmiyorum üç maymunu oynamak mutluluktur valla haklı dosto amcam "insan medeniyete kavuşmakla eskisinden daha fazla kan dökücü olmamışsa bile, en azından daha kötü, daha iğrenç bir kan dökücü olduğu kesindir" ahh ahh birde bu zamanda yaşasan acaba nasıl yorumlardın hayatı "tembellik bütün kusurların anasıdır. İnsan yapıcıdır, yeni yollar açmayı sever, bu su götürmez bir gerçektir. Fakat neden acaba bir yandan sa yıkmaya, herşeyi kaos haline getirmeye bayılır?" her yıl yeniden ve yeniden yapılan asfalt ve yol çalışmalarına selam olsun " Evet, hayatta tek gayemiz ıslanmamak olsaydı, dediğiniz doğruydu"" " Çünkü kırk yıl ses çıkarmadan yeraltında otururuz, ama bir
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025159,6bin okunma