Adem şerr-i mahz ve vücud hayr-ı mahz olduğunu, ehl-i tahkik ve ashab-ı keşf ittifak etmişler. Evet ekseriyet-i mutlaka ile hayır ve mehasin ve kemalât, vücuda istinad eder ve ona raci' olur. Sureten menfî ve ademî de olsa, esası sübutîdir ve vücudîdir. Dalalet ve şerr ve musibetler ve masiyetler ve belalar gibi bütün çirkinliklerin esası, mayesi; ademdir, nefiydir. Onlardaki fenalık ve çirkinlik, ademden geliyor. Çendan suret-i zahirîde müsbet ve vücudî de görünseler, esası ademdir, nefiydir.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Tolstoy'u ilk kez okuyorum ve kesinlikle Dostoyevski'den daha çok beğendim💕
Dostoyevski'deki gibi, "Bu diyalog ne demek istiyor şmdi, bunu neden söyledi" demedim hiç bir yerinde.
Yalan söyleme yeteneğine kendisi de hayret ediyordu. Söylediği sözler ne kadar basit ve doğaldı.. Kendisini hiç bir şey geçirmeyen bir yalan zırhı giymiş gibi hissediyordu..