Artık neredeyse her kitap için söylediğim bir söz var. Yazarın eserini ayrı, yayınevini ayrı değerlendirmek gerekiyor...
Bir kült olmuş esere 4 puan vermek biraz abes kaçıyor. Lakin, o kadar kötü bir çeviri (tutarsız ve saçma cümlelerle dolu), imla hataları ile birleşince kitap okunmaz hale geliyor. Bu sebeple inceleme için ilk diyebileceğim bu eser için ithakiyi önermiyor oluşum.
Esere gelince, görünmez adam bence Dracula ve Frankestein ile aynı kategoride bir eser. Her ne kadar bilimkurgu klasiklerinde yer alsa da bu kitap daha çok bir fantastik kurgu-gerilim kitabı ve en çok sahip olunası güçlerden biri olan görünmezliğin bir lütuf mu yoksa belamı olduğu ele alınıyor.
İthaki serisindeki hali ile okuması akıcı ve rahat bir eser diyemem. Çevirmen aynı yayınevi ile yazarın başka eserlerini çok daha iyi ve kaliteli çevirdiğinden burada olayın biraz daha farklı birimlerden kaynaklandığını düşünüyorum. Sanıyorum seri için kitap çıkartırken aceleye alınıp, biraz baştan savılmış.