Bir kitap okuyup hayatı kaymış benim gibilerin başlarına gelenlere işitmiştim de ondan. Felsefenin Temel ilkeleri diye bir kitap okuyup, bir gecede okuduğu her kelimeye hak verip, ertesi gün Devrimci Proleter Yeni Öncüye katılıp üç gün sonra banka soygununda enselenip 10 yıl yatanların hikayelerini duymuştum.Ya da İslam ve Yeni Ahlak, ya da Batılılaşma ihaneti gibi kitaplardan birini okuyup bir gecede meyhanede camiye geçip,buz gibi soğuk halıların üzerinde gül suyu kokuları içinde elli yıl sonra gelecek ölümü sabırla beklemeye başlayanlarıda biliyordum sonra Aşkın Özgürlüğü ya da Kendimi Tanıdım gibi kitaplara kapılanları da tanımıştım.Bunlar, daha çok burçlara inanabilecek tiynette insanlar arasından çıkardı, ama onlar da bütün içtenlikleriyle
" Bir gecede bütün hayatımı değiştirdi bu kitap! "derlerdi.
Acı çekmek ne demekmiş asıl şimdi anlıyordum.Acı çekmek bayılana dek dayak yemek değildi.Ayaktaki cam kesiğine eczanede dikiş attırmak değildi.Asıl acı kalbi baştan aşağı sancılara boğan insanın sırrını kimseleri anlatmadan ölmeyi arzulatan bir şeydi. Kolları, başı hep dermansız bırakan ve yastıkta öbür yana dönme isteğini bile söndüren bir şey.