Ölüm korkulacak bir şey değil çocuğum, sadece inananlar için geçerli bu kuruntu; daima cennet ile cehennem arasında, kim için hangi kapısını açtığı belli olmayan Tanrının kulları, bu kaygı derbeder ediyor onları; hiçbir şey ummayan benim için, ölümümden sonra hayattaykenki halimden daha mutsuz olmayacağımdan eminim, doğanın bağrında sakince uyuyor olacağım, pişmanlık ve acı hissetmeden, üzüntü ve endişe duymadan.
Tanrının gerekliliğini bulmamız ve onun uğruna ibadet etmemiz gerekiyor, canım dostum, tüm dinlerin en soylusu ve en ari olanı, bizim içine doğduğumuz dindir.
Ey siz, Hıristiyanlıktan şüphesi olanlar, kalbinizin köşesinde bile kendinden parçalar barındıran, Tanrıdan atılmış okların ateşini inat edercesine reddedenler, en azından bir anlığına da olsa adil olun, ve, benliğinize duyduğunuz merhametiyle Pascal’in şu ünlü, çürütülemez argümanına teslim edin kendinizi: "Eğer Tanrı kesinlikle yoksa, bu düşünceye inanmanın, sizin için nasıl bir ehemmiyeti var, hangi fenalık, böylesi bir fikre katılmanıza sebebiyet veriyor? Ve eğer bir Tanrı var ise, ona imanınıza ayak direyerek hangi olası tehlikeleri alıyorsunuz?"