Babamın bu konudaki amansızlığı, prensipten çok, kendi annesiyle alakalıydı acaba? Arzusu, annesinin dede olması, böylece kendisinin de bitmek bilmez saatler boyu dedenin asabiyetine maruz kalmaktan kurtulması mıydı?
Nihai kanaatime göre eğitimi, deneyimin durmaksızın yeniden yapılandırılması olarak düşünmemiz gerekir; eğitim süreciyle eğitim hedefi tek ve aynı şeydir.
Geçmiş güzeldir çünkü insan asla bir duyguyu yaşarken anlamaz. Duygu sonradan açılıp genişler. Bu yüzden de şimdiye dair tamamlanmış duygularımız yoktur, sadece geçmişe dair vardır.