Bir gün, Güzellik ve Çirkinlik deniz kıyısında karşılaştılar.Biri, öbürüne "haydi yıkanalım" dedi.
Soyunup suya daldılar. Biraz sonra, Çirkinlik kıyıya çıkıp Güzelliğin giysilerini giydi ve yoluna devam etti.
Güzellik de sudan çıktı. Giysilerini bulamayınca, çıplak kalmaktan utandığı için, Çirkinliğin giysilerine büründü. Sonra kendi yoluna gitti.
İşte, o gün bugündür, erkekler ve kadınlar Güzellikle Çirkinliği birbirine karıştırdılar.
Ancak, kimi insanlar, ona ait olmayan giysilerine rağmen Güzelliğin yüzünü gördüler ve onu tanıdılar. Kimi insanlar Çirkinliğin yüzünü tanırlar, giysiler onu gözlerinden saklayamaz.
Sorunlarımızdan ne kadar uzun süre kaçar ve ne kadar uzun süre kendimizi uyuşturursak,sonunda onlarla yüzleşmek zorunda kaldığımızda o kadar fazla acı verirler.