Sende gördüğümü görecekler diye,
ödüm kopuyor...
hep aklıma geliyorsun,
bak gördün mü?
senin de gidecek,
başka bir yerin yok...
kaçmak istedikçe
sana yakalanıyorum
söndürmek istedikçe
sana yanıyorum...
yenildim işte
ama yine de
seni seviyorum
sana bir sarılsam şimdi
kırılsa yalnızlığımın kemikleri
beni yokluğunla savaştırma
kaybederim
Özdemir Asaf
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Her şeyi iyi yanından görmeyi kim öğretti bize? Acıyı görmeyen insan, umutsuzluğu yaşamayan, iliklerine dek kederin işleyip yaralamadığı bir insan, mutluluktan, umuttan, sevinçten ne anlar? Göğü görmeden, denizi görmeden maviyi anlamaya benzemez mi bu? Bir güz düşünün ki Ömür hanım, ilkyazı olmamış, yazı yaşanmamış, böyle bir güzün hüznü hüzün müdür? Başlamanın bir anlamı varsa bitişi göze almak, bitişin bir anlamı varsa başlangıcı olmak değil midir? Yaşamı düz bir çizgide tutmak tükenmektir. Yaşamak zorunda olduğumuz şunca yılı aykırı uçlar arasında gezdirip geçirmedikçe, alışkanlıkların sınırlanırı aşmadıkça zaman zaman, yaşamak nasıl yenilik olur tükenmek değil de ?
Şükrü Erbaş Ömür Hanımla Güz Konuşmaları
ateş oldum, yanıp tutuştum kendi düşüncelerimden
niye bu katılık,
bu güvensizlik,
bu nefret?
derisini değiştirmeyen yılan,
kafasını değiştirmeyen insan
ölmeye mahkumdur.
sadece bir aptal sürekli taşlara
ya da insanlara takılır.
bazı sırlar vardır,
yalnız dostlara anlatılacak.
bazı sırlar vardır,
dostlara bile anlatılmayacak.
bazı sırlar vardır,
kendimize bile açıklanmayacak.
neyse doğrular ve yanlışlar yoktur,
sadece yorumlar vardır.
beni anlamıyorlar.
ben, bu kulaklara göre ağız değilim.
Friedrich Nietzsche
Kimseyi kendinizi sevdirmeye kalkmayın,
Yapılması gereken tek şey, sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır.
İnsanın hayatı dünyanın hayatından daha önemlidir;
Asıl bilgi dünyayı değil, insanı bilmektir.
Edebini kaybeden kimse kötülükten zevk alır.
Düşünceli olun, çünkü karşılaştığınız herkes inanın en az sizin kadar zorlu bir mücadele veriyor.
Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır.
Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar.
Platon (Eflatun)