Bu dünyada imtiyazlılardan başka kimse yoktu. Ötekileri de günün birinde mahkûm edeceklerdi. Eğer adam öldürmekle suçlanıp da annesinin cenazesinde idam edilmediği için idam edilirse, ne çıkardı bundan ?
Kendinize yapılan her kötülüğü , her zulmü ”kader” telakki edenlere aldırmayın. Kitap “oku” ile başlar. Aklınızı ve kalbinizi aynı anda kullanın. Sadece akıl derseniz, merhametsiz, vicdansız, taştan farksız bir insan olup çıkarsınız. İnsanlar sizden korkar ve hiçbir zaman da sevmezler. Eğer aklı reddedip her vukuya hissi bakarsanız da bu kez kandırılıp, itilip, kalkılır, hayal kırıklığına uğrarsınız. Nazik bir dengesi var bu işin.