Konya yolculuklarımda (1966-67) ilk defa başkası ile temas ettim. Başkası yani kendi insanım. Kaderin karşıma çıkardığı genç üniversiteli "sen bizden değilsin" dedi. Sen bizden değilsin. Evet ben onlardan değilim. Ama onlar kimdi? Uçurumun kenarında uyanıyordum. Demek boşuna çile çekmiş, boşuna yorulmuştum. Bu hüküm hakikatın ta kendisiydi.
Varlığımızın tanımını yapmak zordur. Sayısız ilişkiler arasında yine sayısız
kombinezonlar kurulur. Insanların karakterleri o kadar karmaşıktır ki, en
gelişmiş, en hassas bir bilgisayar, en normal insanlar arasında bile ortak bir
davranış eğrisi çizemez.