Ya sen olmasan, ben ne bok yerim, neye yararım? Manasız bir otomatisme'in, manasız bir fiziğin, kahrolası boşluğunda, ben garip, ben duyan, ben yirmi dört saatte, yirmi dört bin parça olan, ne yapardım?
Sayfa 9 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Fatma Aliye'nin hayranı olmamak için tek bir sebep yok. İlk önce Refet'i okumuştum. Ah Refet! Şimdi de Levayih-i Hayat'ı okudum. Birbirlerine evlilikleri, mutlulukları, endişeleri hakkında mektuplar yazan kız kardeşler, arkadaşlar. O kadar güzel yazmış ki Fatma Aliye her birinin yaşadığı duyguyu hissediyorsunuz. Kendi düşüncelerinizden parçalar bulacağınıza eminim. Dönemin evlilik, güven ve sadakati ile günümüzdekiler o kadar benzer ki. Çevremizde Fehame gibi evliliğinden artık bir şey bekleyemeyen ya da Sabahat gibi kocasının pisliğinden tiksinen birileri mutlaka vardır. O kişilere bakıp ilerde yapacağı evliliği, birlikte olacağı eşi hakkında endişelenenleriniz de vardır. Ben şahsen o endişelenen tarafım Nebahat gibi düşünenim.