Eisenstein, yaşamının sonunda, ikinci kez, ölümden sonraki tarihinin temellerini attı. Eskiden şunları söyleyerek takılırdı: 'Önsezim yok, zamanında ölmedim. Potemkin Zırhlısı'ndan hemen sonra ölseydim, ne anıt dikerdiniz bana ama! Kendi yaşam öykümü berbat ettim!...'