Kadın, Türkler için her zaman kutsal olarak nitelendirilmiştir. Kurultay da ve gerek devlet gerekse obalar için alınacak kararlarda kadın her zaman baş rolde olur. Kagan, hatun aslında iki beydir.
Devleti devlet yapan kadındır. Bunu içindir ki bir erkek, kadına zorla sahip olursa ve bu durum kagan'ın kulağına giderse erkek çok ağır cezalara maruz kalır. Erkek, kadını döverse kagan, erkeğe çeşitli cezalar keser. Örneğin; elleri ile kadına vurduğu vakit. Elleri kesilir. Veya meydanda kırbaç cezası ya da gözlerine mil bile çekerler. Bu cezalar şunu bize açık gösteriyor. Türk töresinde kadının rolü kagan dan sonra devlet anadır. Kadın yoksa millet, millet yoksa devlet yoktur. Mantık buraya dayanır. Bundan dolayıdır ki Türkler, kadınlara her zaman Hürmet gosterir.
Size konuyu harika özetleyecek Göktürk ve Uygur kaynaklarında geçen bir sözü paylaşmak isterim;
"Dişi kurt yuvayı kurar, kagan devleti bay kılar. Dişi kurt yoksa kagan devleti yavı kılar."