Kadının ağırlık çalışmalarından uzaklaşmasındaki bir diğer neden, yine ucu biz erkeklere bir şekilde dayanan geleneksel ve kültürel davranışlardır. Bunu Profesör Doktor Mel Siff kitabında açık yüreklilikle dile getirmiştir(16). Özellikle erkeğin baskın olduğu toplumlarda kadının ufak tefek, zayıf ve prensini bekleyen aciz yaratıklar olarak yaratılmış olduğu düşüncesi hâkimdir. Bu yüzden kadının yeri, kuvvet ve ağırlık çalışma alanları olamaz, kendisi narin ve ince yapılı olmalıdır! Bu duruma aldırmadan kuvvetlenen kadınlara da genellikle "erkeksi", ya da "çirkin" lakapları takılır. Bir kadını sırf kuvvetlendiği için çirkin ya da erkeksi olarak tanımlamak, bir erkeğin kendi kişisel zayıflık ve güvensizlik problemlerini göstermiyor ise başka neyin ifadesidir? Gelenekçi ve gözü korkmuş erkeklere Doktor Siff'in bir çift lafı var! "Kenara çekil!"