Semerkant kitabini okulda Selçuklu Tarihi dersinde hoca önermis olup benimde tarihi roman turunde okudugum ilk kitap olmustur. bu kitaptan sonra ard arda yazarin 3 tane kitabini daha okudum ama bu kitap yazarin gercekten nirvanasi olarak goruyorum.
öncelikle kitap kurgusalda olsa icindeki tarihi unsurlar tamamiyle gercege yakindir tugrul beyin yasamindan kesitler selcuklu tarihinin ic yapisini iran tarihi hakkinda bilgiler insani resmen doguya asik ediyor.lisede ogrenilen tarihin cok uzerindedir ve gercekten cok sasiracaginiz hikayeler mevcuttur kitabin icinde.
tarihe biraz meraki olan okuyucularin mutlaka okumasi gereken bir kitaptir.
kitap bir gencin okuldan atilmasiyla baslayip 3 gun icerisinde yasadiklarini anlatiyor. genel olarak orta derece surukleyicilege sahip bir kitap okutuyor yani kendini.okurken karsinizda birisi varda onla sohbet ediyormussunuz izlenimi yaratiyor kitap.
diger okurlarin elestirdigi gibi bir durum.soz konusu degil sahsen.tabi benimde hoslanmadigim seyler oldu okurken. surekli birseylerden sikayet eden surekli memnuniyetsizlik belirten hayatta hic bir seyi sevmeyen bir insani okurken biraz gicik oluyorsunuz ve sinirinize dokunuyor sahsen.hele hele Hemingway in Silahlara Vedasina karsi sacma bir elestiride bulunmasi beni beni cok sinirlendirdi. ama bunun bir kurgu oldugunu unutmamak gerek . bu kitabinda konusu bu. herseyden ote kitabi tavsiye ediyorum insani degisik bir ruh haline sokuyor. okunmali okutulmali...