1949 yılında yazılmış günümüze kadar gelen en iyi distopik romanlardan biri. Düşünce özgürlüğünün olmadığı ve düşünce polisleri tarafından takip edildiğini, geçmişi net bir şekilde hatırlamayıp ama geçmişe duyulan özlemi ve gün gün tarihin imha edilişini anlatan bir kitap. Herkesin okuması gerektiğini düşündüğüm bir kitap.
"Sana her şeyi söyletebilirler ama seni zorla hiçbir şeye inandıramazlar. İçine giremezler."
"Geçmişe ya da geleceğe, düşüncenin özgür olduğu, insanların birbirinden farklı olduğu yalnız yaşamadığı bir zamana gerçeğin var olduğu ve yapılan şeyin geri alınamadığı bir zamana; birliğin çağından, yalnızlığın çağından, Büyük Birader'in çağından, Çiftdüşünme çağından selamlar! "