Ah Nemecsek, Ah Boka, Ah Barabas, Ah Csele,
Ah Csonakos, Ah Kolnay, Ah Gereb, Ah Csengey, Ah Leszik, Ah Weisz ve diğerleri bu yaşımdan sonra çocukluğumu tattırdınız bana biliyor musunuz? Hem de o çok yaşayamadığım çocukluğumu. Boka'nın yapamadığını ben yaptım gözyaşlarıma engel olamadım,içim kan ağladı... Size ne kadar teşekkür etsem azdır inanın koca yürekli çocuklar.Arsanız ne kadar da kıymetli,hem de uğruna savaşacak kadar kıymetli,ah bilseniz şimdilerde bırakın Macaristan'da dünyanın çoğu yerinde üzerinde oyun oynayacağınız arsalar yerine devasa binalar dikildiğini. Belki de kahrolurdunuz, ağlardınız,belki de yaşamak istemezdiniz tıpkı Nemecsek gibi... Belki de Nemecsek hissetmiştir uğruna savaştıkları arsaları üstüne bina dikileceğini,belki de hissettiği için dayanamayacağını anladığı için yaşamak istemeyip gitmiştir....
Kitap harikulade, önce büyüklerin okuması gerekiyor kanımca sonra varsa çocuklarınız ama muhakkak herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. Çocukların sevgi dolu dünyalarını anlamak için,onlara nasıl bir dünya bıraktığımızın farkına varmak için önce biz büyükler okuyalım...
Kitapla ve huzurla kalın.