Hayata anlsn katmaya çalışırken hayatın kendisini yaşamayı unutuyoru.
Anlamlı bir yaşam uğruna mücadele ederken bazen işin öznesini,yani yaşamın kendisini araçsallaştırıyoruz.
Velhasıl ölmek garip şey.
Bak aklıma Nevzat Çelik'in Şafak Türküsü geldi
Ahmet Kaya söylemişti yıllar önce:
.....
Toprak olmak ne garip şey anne
Ölmek ne garip şey anne
Uçurumlar ki sende büyür
Dağdır ki sende göçer
Ben bayrak derim çiçek derim
Çam diplerine açmış kanatlarını kozalak derim
Gül yanaklı çocuğa benzer
Yine de
Oğlunu yitirmek kim bilir
Ne garip şey anne!